Monday, April 16, 2012

Lekker Thuis

Vanmorgen ben ik terug gekomen van Vriend, die ik een beetje vertroeteld heb: hij heeft wondroos, ouch! dus hij is een beetje zielig. Hij redt zich prima verder, maar even voor hem zorgen en lief voor hem zijn vind ik dan ook wel weer fijn om te doen...
Normaal ben ik rond 10 uur thuis, en zo laat had ik ook thuis moeten zijn, want ik had de trein van half 10. Maar nee, toen ik er bijna was, een station eerder, werd er omgeroepen dat er goederen van een goederentrein op het spoor waren gevallen. Ze gingen uitzoeken of ze er langs konden.
Uiteindelijk bleek dat niet te kunnen. En toen? Ik wist zou gauw geen lijnbus om dichter bij huis te komen, en er werden geen bussen in gezet. Ik belde paps, en die kwam op het idee dat ik even naar m'n oom en tante ging om daar te wachten, mams kwam me dan ophalen. Geniaal, geweldig, fantastisch en zo niet meer!
12 uur was ik ongeveer thuis uiteindelijk. Maar wel gezellig bij tante koffie gedronken, en de honden van m'n ouders uitgelaten als tegendienst ondertussen. Oh ja, en m'n nieuwe id-kaart opgehaald, want paspoort is bijna verlopen.

Hier ben ik uiteindelijk ook een beetje op gaan ruimen. Want zeg, al ben ik een student, ik woon niet in een studentenhuis! Ahum, al zou je dat niet zeggen vanmorgen. Na tweede paasdag was m'n vaatwasser niet meer in- of uitgeruimd, dus er stond nog vaat van een week, en tafel en aanrecht moesten nodig eens afgenomen worden. Met een nieuw doekje, want de oude... ehm... tja...
Maar ik beloof mijn leven te beteren, echt waar! Als ik het bij Vriend kan, dan kan ik het thuis ook. (Oeh, wat zou dat zijn? Dat het makkelijker opruimen is als je het niet alleen voor jezelf, maar ook voor een ander doet? Hoe dan ook, komt goed.)

2 comments:

  1. Ik weet zeker,dat alles weer netjes glimt bij je.
    En wat een gedoe met je treinreis.
    Echt schandalig,dat er geen bussen werden ingezet.
    Maar,het is goed opgelost dus.

    Groetjes Ans

    ReplyDelete
  2. Hey wat klinkt Rapalje leuk zeg. Daar wordt je vrolijk van. Ik wilde even reageren op je reactie. De mensen waar ik mee omga kennen mij al jaren. Ze weten van mijn klachten want ik ben er heel open en luchtig over. Ik vertel in het kort altijd even hoe ik me voel en dan praat ik over andere dingen.
    Al lijkt t anders omdat ik op mijn blog vaak klaag, in t "ëcht"ben ik niet zo hoor. Mensen vinden mij grappig en attent. Ik heb vele interesses en ik kan goed luisteren dus het is best leuk met mij.
    Ik ben natuurlijk stukken ouder dan jij, jij bofkont, en ja dan hebben de dames om mij heen ook veel meegemaakt en ieder heeft zijn eigen problemen, mankementjes, kwalen, ziektes en noem maar op.
    Ik ben dus heel attent en bezorgd om ieder met wie ik omga en blijf dus vreselijk verbaasd en ja ook gekwetst als er van 11 mensen niemand iets laat horen. En denk niet dat ik iedere keer van alles verwacht hoor want zo is het ook niet maar wel iets, zeker van de dames waar ik het meest mee omga.
    ik ga lekker naar bed naar Desperate Housewives kijken.lekker genieten. Dikke knuffel van mij.

    ReplyDelete