Tuesday, May 22, 2012

Klagen over het weer

Op een punt in ieder geval zijn Engelsen net Nederlanders: wat het weer ook is, het is nooit goed! Toen ik net aan kwam was het relatief koud voor de tijd van het jaar, en regende het veel. Een gemopper dat ik hoorde! Nu is het al een paar dagen mooi weer, en het blijft zeker mooi of zelfs warmer tot het eind van de week. Nou, dat is dus ook niets he... heb al een paar keer gehoord: 'It's hot, innit?' 'Oehf... I'm melting away here!' Enzovoort. Al moet ik eerlijk zeggen dat het met weer als dit wel een goedgemutster vorm van klagen is. Van zon wordt iedereen toch vrolijker, zeker omdat hier de omgeving daarmee veel beter tot z'n recht komt.

In ieder geval, ik heb besloten er van te gaan genieten. Zeker nu ik een ventilator op m'n kamer heb, om de kapotte verwarming (die dus maar blijft loeien!) tegen te gaan. En er zijn een paar mensen die me gaan helpen degene die het zou kunnen fixen te porren dat het toch wel hard nodig is nu.

Owww en er zit weer een eekhoorntje buiten op de rand van de vuilnisbak. Zo schattig! Later een foto waarschijnlijk, ik hoor net dat iemand een foto gemaakt heeft...

1 comment:

  1. Ik begrijp echt wel dat wij altijd over het weer klagen. Ten eerste is het heel wisselvallig, zondag was prachtig weer voorspeld en t was koud joh en nu opeens 27 graden. En kan zo weer veranderen.
    In veel andere landen kun je makkelijk zeggen dat je over 3 weken gaat barbecuen daar is het weer stabiel.
    Ik klaag nooit over het weer maar als het zo heet is.......breek me de bek niet open,. hihi. liefs

    ReplyDelete