Saturday, June 9, 2012

*drops down in a chair...*

Zo, ik ben gaar! Het was een drukke drie dagen dat ik werkte, met vandaag als toppunt. En morgen sta ik weer de hele dag op m'n voeten: we gaan naar het Imperial War Museum in Londen... leuk! Maar dus wel eerst even bij-slapen vannacht...

Bij m'n vorige berichtje kreeg ik een paar vragen voorgeschoteld. Helene, zeg maar tegen Mr X dat teveel vragen stellen niet kan volgens mij, ik vind het juist hardstikke leuk ;-)

Om te beginnen wat ik nou het meeste mis uit NL... Ten eerste de smaakjes thee. Klinkt gek voor iemand die in HET land van thee zit, maar het enige dat ik hier krijg is zakjes English blend met melk, en ik mis de smaakjes... (en de losse thee trouwens). Maar ook de directheid van mensen mis ik hier. Er zijn een paar mensen zo direct dat ik echt weet wat ik aan ze heb, maar die zijn in ieder geval hier bij Emmaus op 1 hand te tellen (en vijf mensen is weinig op 40...) En dat brengt me meteen bij de vraag of de Engelsen leuke mensen zijn, en of ze inderdaad gewoon veel beleefder zijn dan hier. Nou, heel simpel, net als met Nederlanders zijn er leuke en minder leuke Engelsen. Al zijn de leukste mensen die ik hier tegen gekomen ben een Nederlander, een Francaise, iemand die een tijd in Duitsland gewoond heeft en iemand die jaren in Spanje gewoond heeft ;-) En dat beleefder... ik weet het niet, je zou het beleefder kunnen noemen, maar mensen zijn hier in ieder geval minder open. En vriendelijk naar je als ze je niet mogen. Om dan wel achter je rug om tegen anderen te praten, dat dan weer wel, en zelf vind ik het beleefder om dingen dan recht in iemands gezicht te zeggen. Niet dat ik er hier zelf last van heb hoor, maar ik merk het wel om me heen. Dus ik doe maar hetzelfde: ik ben vriendelijk, en bedenk dat ik ze over anderhalve week toch niet meer tegenkom =P

4 comments:

  1. > over anderhalve week niet meer tegenkom

    Wheeee, nog maar 11 dagen!

    En je mist de thee het meest uit NL.. :-P Ik mis jou ook lieverd! :-P *knuffft* Leuk blogje weer!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Schatje, de vraag was wat ik behalve jou het meest mis... En ja, als ik jou niet mag noemen wordt het toch maar de thee ;-)

      Delete
  2. O jee je krijgt al problemen door mijn vragen, hihi.
    Door mijn vrijwilligerswerk ga ik veel met buitenlandse vrouwen om en natuurlijk ken ik ook de franse cultuur goed en inderdaad ik kom veel hetzelfde tegen. Niet zo direct als nederlanders en uit beleefdheid ja zeggen terwijl ze nee bedoelen. Best vervelend. Zijn wij inderdaad niet gewend.
    Maar in winkels en op straat en zo zijn ze dan wel beleefder dan hier? Ik wens je een fijne week. En ja theezakjes is toch helemala niet moeilijk om opgestuurd te krijgen. liefs van mij

    ReplyDelete
  3. Hoi Jantine,

    In Zambia hadden ze ook veel rooibos-thee :) Hebben ze in Engeland ook geen touwtjes aan de theezakjes?

    Groeten,

    Jake

    ReplyDelete