Saturday, July 14, 2012

Meer werken?

Een paar weken terug kreeg ik 'zomaar' vakantiewerk in mijn schoot geworpen. Ik ben nu ruim twee weken bezig met schoonmaken bij ouderen. En ondanks dat ik van schoonmaken niet mijn carrière wil maken is het leuk! Vooral de gesprekken met een aantal van die mensen, die bijvoorbeeld ontzettend trots over hun (achter)kleinkinderen vertellen (of heel trots hun schoenen laten zien...)

Afgelopen week stond ik even in tweestrijd. Ik kreeg de vraag of ik twee weken langer door zou willen werken. Het geld is, zeker met de komende verhuizing, best welkom. Maar daar gaan we al, die twee weken zouden net vallen nadat we de sleutel gaan krijgen en druk zijn met opknappen en inpakken. En in augustus heb ik nog een paar herkansingen waar ik ook druk voor ben. Daarbij opgeteld dat ik nu als ik klaar ben na een ochtendje werken het liefst op m'n bed neer plof en in slaap val... Nou ja, dat is misschien overdreven (meestal, gisteren niet), maar concentreren op 'wat pak ik waar in en wat gooi ik weg' en studie gaat dan gewoon niet meer. Daarom heb ik toch maar besloten het niet te doen. Jammer van die paar honderd euro extra (slik) maar langstudeerdersboete omdat dit me nog een jaar extra kost, is meer.

3 comments:

  1. Ja, soms moet je zulke keuzes maken. Ik ben ook gestopt met bijles geven omdat ik het niet meer redde naast de studie :)

    Groeten,

    Jake

    ReplyDelete
  2. Ja, we gaan samenwonen =D Heb er zin in! En nu kost het even een hoop (tijd), maar uiteindelijk scheelt het natuurlijk ook weer reistijd en kunnen we de kosten delen ;-)

    ReplyDelete
  3. Ja,zo'n langstudeerdersboete is heel wat meer eurootjes.
    Eigenlijk een schadalig iets,hoor.
    Je zult maar door omstandigheden wat langer met je studie bezig zijn.

    Fijn weekend
    Groetjes Ans

    ReplyDelete