Saturday, December 8, 2012

Flappie

Oh wat vind ik dit weer heerlijk, tenminste, het 'koud en zonnetje'-gedeelte, en dat mooie witte in ons uitzicht - het is net een kerstkaart! Het gladde zouden ze van mij over mogen slaan, al vond ik het gisteren erg gezellig dat mijn vriend een dagje thuis werkte. Gelukkig had hij er al rekening mee gehouden, en kon dat dus ook gewoon.

Verder is Flappie (niet konijn, maar mijn netbookje) toch vervangen door een andere laptop. Ik hield er al zeker een half jaar rekening mee. Een van de usb-poorten herkende niet meer wat er in werd gestopt, de andere zorgde voor een blue screen als er te lang iets als een muis of zo in zat. Trouwens, zo'n scherm kreeg ik wel vaker, en zelfs mijn super-systeembeheerder-schat kon er niet zo veel aan doen. Hij werd steeds langzamer, enzovoort. Ik wilde het zo lang mogelijk uitzingen, en heb ondanks de verhuizing wat door kunnen sparen de laatste maanden. Gelukkig maar, want ik denk er aan om door te stromen naar de vertaler-opleiding, en daar heb ik gewoon een goede laptop voor nodig, en ik liep er steeds meer tegenaan. Dus de afgelopen week toch maar een nieuwe laptop besteld, bij een van de leveranciers van schatjes werk - wel zelf besteld natuurlijk, maar daar kreeg hij een mail van met wel erg goede aanbiedingen. Dus nu heb ik een goede, die ik ook gewoon kon betalen, en kan ik weer door sparen zonder de verleiding het extra gespaarde geld extra aan de laptop uit te geven... Er staat wel windows 8 op en dat is wennen, maar wel leuk om mee te proberen, en als je de basis snapt niet eens heel moeilijk.

No comments:

Post a Comment