Sunday, December 16, 2012

Weekendje genieten

Dit weekend hebben we een hoop leuke dingen meegemaakt.

Gisteren hebben we redelijk rustig aan gedaan. 's Avonds vierden we 'Winterklaas' met mijn familie, iedereen kocht voor de rest cadeautjes van (ongeveer, m'n vader maakte er zo'n beetje het dubbele van haha) twee euro. Jos moest een groot deel van die cadeautjes nog inpakken, en was daar druk mee bezig, ik heb wat gedichten geschreven, en we haalden nog wat boodschappen. Aan het eind van de middag gingen we de kant van mijn ouders op, ondertussen haalden we mijn broertje van scouting - wij kwamen daar langs, terwijl er anders iemand apart voor zou moeten rijden, en we vonden het wel even leuk. De avond was natuurlijk hilarisch (bij elk pakje werd bedacht dat het vast een boekenkast was. Of een afwasborstel.) en we eindigden allemaal met een flinke stapel cadeautjes, waarvan de meesten trouwens bij de kringloopwinkel vandaan kwamen. Dan heb je voor een paar euro ineens een flinke stapel mooie boeken, en nog een hoop andere leuke dingen. Na een erg gezellige avond lagen we uiteindelijk gesloopt in bed.

Vanmiddag hebben we een ritje naar Bronckhorst gemaakt, daar was een kerstmarktje waar mensen verkleed in Dickens-stijl rondliepen. Natuurlijk hebben we onze ogen uit gekeken en naar carols van het koor geluisterd (die trouwens ook verkleed waren natuurlijk), en gelachen om de manier waarop de vodden-verkopers in hun rol op gingen.

Helemaal in kerst-sferen zijn nu de kaarten ook geschreven, en klaar om morgen op de brievenbus te gaan, en oh ja, ik ben alweer bezig met de hiel van de eerste sok van mijn tweede paar, dus na een hoop actief gedoe kruip ik zo lekker onder een dekentje op de bank met een boek. Heerlijk.

2 comments:

  1. Oh, dat hebben wij gemist. En we wonen niet eens zo ver rijden van Bronkhorst! Het klinkt erg gezellig.

    Huisvlijt

    ReplyDelete
  2. Hoi ander lieverdje, heeft Jos (zo heet jouw mr. X toch/)geen last van deze vreemde rommelige tijd?
    Even over Anna Karenina; Het is een beetje een vreemde film en ik kan niet zo goed uitleggen. Het speelt zich af in een theater maar ook weer niet. In het eerste gedeelte heel veel beelden later wordt het rustiger en raakt t je meer. Prachtige decors, kostuums enz. Heel theatraal. Ik heb genoten maar t viel toch een beetje tegen juist door dat drukke en theatrale. Het meisje en de Dood was veel meer een film die mij aansprak omdat alles heel langzaam ging en rustige beelden, prachtige jurken en decors.
    Anna was heel druk honderden kostuums voor mijn gevoel . Wel de moeite waard hoor. Ik sprak in de pauze en daarna een jonge russische vrouw en die was heel erg teleurgesteld omdat er weinig diepgang in zat.Was ook wel zo maar ik heb me niet verveeld, zeker niet, wel verbaasd in de manier van filmen en ik ben blij dat ik m gezien heb want je kijkt wel naar iets moois. Ik hoor t wel als je gaat was je ervan vond. dikke knuffel en fijn weekend voor jullie beiden.

    ReplyDelete