Wednesday, February 6, 2013

Flow 30 dagen schrijfschrift - dag 2

Wat zijn vandaag zoal je gedachten, gevoelens, zorgen, vragen, ingevingen?

Zo, dit gaat meteen een stuk dieper dan gisteren. En ik vind het best lastig dit goed te omschrijven.

Ik merk dat ik geniet van het weer; of in ieder geval, van de zon die schijnt. Er zijn dan ook best wat dingen om vrolijk over te worden; gisteren vond ik een mail in mijn mailbox, dat ik na ruim drie jaar eindelijk mijn propedeuse heb - eindelijk iets afgesloten. Omdat ik overstapte moest ik nuon nog een overstapboete betalen, want blijkbaar was ons jaar opnieuw ingegaan bij de verhuizing - er bleef al wat over van wat we terug kregen, en vandaag kwam er bericht van de nieuwe leverancier dat ze deze boete ook aan ons terug betalen. Scheelt ons weer 100 euro, en dat is best lekker.

Met de studie loopt het lekker, vrijdag heb ik het eerste college van een van de vakken die ik nog wil volgen, en ik ben vast vooruit aan het lezen wat we moeten lezen deze week. Waar ik net als de rest van de klas dit pas na de eerste les (of zelfs aan het eind van de periode) deed, werk ik nu dus vooruit. En dat voelt goed!

Ook heb ik weer het een en ander uitgezocht en opgeruimd. Erg duidelijk is het nog niet, maar wel net een paar van die hoekjes waar ik al een tijd tegen aan liep te hikken.

Over het algemeen is het dus behoorlijk positief. Hoewel ik nog wel een beetje in zit over dingen als: wanneer zal ik werk hebben, zal ik genoeg binnen brengen om het te kunnen rooien etc. zie ik ook dat weer wat positiever in nu. Er is genoeg wat ik nog in eigen hand heb, en lekker zelf kan doen om te zorgen dat het goed komt.

No comments:

Post a Comment