Wednesday, February 13, 2013

Flow 30 dagen schrijfschrift - dag 6

Wat zijn je wensen voor de toekomst?

Dat is weer zo'n vraag waar je je makkelijk af zou kunnen maken met dingen als 'wereldvrede' en 'niemand meer honger'. Ja, natuurlijk wens ik dat - liever voor nu dan voor de toekomst trouwens, bedenk ik.

Maar wat zijn dan mijn wensen voor de toekomst? Voor de nabije toekomst is dat heel concreet: werk vinden, zorgen dat er genoeg geld is dat ik ook echt die opleiding kan gaan doen in september, het bij die opleiding goed doen. Terwijl het voor mij spannend is (vooral de eerste twee), zijn het wel dingen waar ik zelf de hand in heb.

Voor de iets verdere toekomst is het ook nog best concreet, al hangt het daarbij wat meer van anderen af. Van mijn vriend bijvoorbeeld, en van hoe snel mijn broertje klaar is met zijn opleiding én werk vinden. Ja, dat is één wens... namelijk trouwen. De rol van broertje daar in? Die studeert theologie, en als hij echt dominee is kan hij ons huwelijk inzegenen. Hoe gaaf is dat, als je eigen broertje dat kan doen? Dus we wachten even ;-) Kinderen zou ook tof zijn, maar met dat ik nog studeer en zo is dat niet helemaal handig.

Verre toekomst? Daarvoor is mijn wens vooral de kans gelukkig te zijn. Dat ik het vermogen houd blij te zijn met kleine dingen, maar ook dat ik daar dan nog steeds de kans voor krijg. De loterij winnen hoeft voor mij niet (dan zou ik ook mee moeten doen), voor onszelf kunnen zorgen zou wel heel erg fijn zijn. En ja, daarbij ga ik ervan uit dat Jos en ik nog steeds samen zijn, want ik wil natuurlijk niets liever dan met hem oud worden =)

No comments:

Post a Comment