Monday, March 11, 2013

Home sweet home 1

Ik zag er ineens weer een paar blogjes mee langskomen, en bedacht dat ik hier eerst ook bij mee deed volgens mij. Hoe dan ook, we wonen hier nu een half jaar, en laten zien hoe ik woon is best leuk, toch? Ik begin vandaag met de gang, en de rest heb ik dan nog even voor om op te ruimen ;-)
Dit is onze gang vanaf de woonkamer. Het stuk rechts... dat is vooral oud papier wat we weer naar beneden moeten slepen. Die bananendoos legen we en dan blijft hij weer staan, dan is sjaals er op dumpen neerleggen natuurlijk niet handig. Ik kan niet wachten tot die weer opgeborgen kunnen worden trouwens. De muur, daar wil ik eigenlijk nog iets van decoratie voor verzinnen... Oh, en dat kastje is eigenlijk voor mijn schoenen. Een deel staat er in, een ander deel staat in net zo'n kastje in de slaapkamer, en nog een ander deel ligt onder de kapstok ergens. Het zijn er sowieso erg veel geloof ik... tralalalalaaaaaa....

Deze was al zichtbaar op de andere foto, mijn sleutelbakje. Post die richting brievenbus moet kan ik er mooi in zetten - meestal, tenzij het grote enveloppen of vierkante kaarten zijn - en meestal zijn het mijn sleutels en reservesleutels die er aan hangen. De sleutels van Jos zitten altijd ergens in een broek- of vestzak ;-)

En dan onze mooie, romantische kapstok. Het hoekje was te klein voor mijn kapstok die nu mooi ligt te zijn in de schuur, en deze vonden we wel erg leuk vorig jaar. Hij past ook, wat niet geheel onbelangrijk is, en er kan nog aardig wat aan voor zo'n klein ding.

Op de vloer ben ik nog steeds ook best trots. Het blijft niet overal even goed zitten hoor, maar het zit, en voorlopig zit het leuk. En het past bij het stijl van het huis. Er onder zitten van die jaren-60 tegeltjes, die we ontdekten toen Jos het oude, lelijke zeil weg trok. Ze waren te vies en niet mooi genoeg om het zo te laten, maar dit is toch een heel erg leuk alternatief.

Volgende week komt de keuken denk ik =) Of een stukje woonkamer... ik zie wel even, of het lukt om de nieuwe computer weer richting studeerkamer te krijgen. Ahum.

3 comments:

  1. Hoe heb jij die vloer gemaakt? Ik heb vinyl in mijn gang maar dat bobbelt en schimmelt aan de onderkant. Als het te gek wordt vervang ik een stuk. Eigenlijk ben ik opzoek vinyl plaktegels maar die kan ik nergens vinden. Dan zou ik af en toe bepaalde stukken kunnen vervangen. Voor marmoleum is het te vochtig. Er zitten tegels onder die ooit mooi waren maar nu erg vlekkerig. Ons huis is uit 1928.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bij ons zijn het vinyl plaktegels, gewoon bij de Kwantum gekocht...

      Delete